روز از نو روز از نو .

روز از نو

سخنان ايران درّودي بانوي هنر، بانوي عشق در آغاز سال 1400

اين روزها در فضاي مجازي بانويي را ميبينيم كه آدم‌ها را فارغ از هر جنسيتي به عشق و دوست داشتن دعوت مي‌كند. او ايران درّودي فرزند ايران و هنرمند برجسته ايراني است كه با سخنانش مهر را در دل‌هاي ما جوانه زني مي‌كند. در اين مطلب به پيشينه اين مهربانوي ايراني مي‌پردازيم.

ايران درّودي نقاش، كارگردان، نويسنده
ايران درودي كيست
ايران درّودي متولد سال 1315 در خراسان است. او در خانواده‌اي سرشناس و اشرافي متولد شده است. خاندان پدري از بازرگانان صاحب نام خراسان، و خانواده مادري از بازرگانان قفقاز بودند كه پس از انقلاب شوروي به ايران مهاجرت كرده و در مشهد اقامت گزيده بودند.

سمت راست ايران درّودي، مادر و خواهرش پوران
ايران درّودي در كودكي با خانواده به اروپا سفر كرد. وقتي جنگ جهاني دوم شروع شد خانواده او در هامبورگ زندگي مي‌كردند. با شروع جنگ به ايران بازگشتند و مدتي در مشهد زندگي و بعد به تهران رفتند و ساكن تهران شدند.

ايران درّودي نقاش برجسته ايران
درّودي با علاقه‌اي كه از كودكي به نقاشي داشت‌ پس از اتمام تحصيلات متوسطه، راهي فرانسه شد و تحصيلات خود را در دانشكده عالي هنرهاي زيباي پاريس بوزار به پايان رساند. او در بروكسل براي شفاف كردن رنگ‌هاي نقاشي، دوره ي ويتراي را درآكادمي سلطنتي بروكسل گذراند و تاريخ هنر را در مدرسه لوور پاريس فراگرفت. به همين دليل از او به عنوان يك نقاش برجسته ياد مي‌شود. ايران درّودي فعاليت‌هاي ديگري چون كارگرداني و نويسندگي داشته و يك منتقد هنري و استاد برجسته دانشگاه است.

يران درّودي، شهردار ايالت ميامي آمريكا-سال 1337. نخستين نمايشگاه فردي ايران درّودي در بيست و دو سالگي به دعوت مركز هنري ايالت فلوريدا در سال 1337 در ميامي برگزار شد كه اولين پله موفقيت هنري او محسوب مي شود.
ايران درّودي، شهردار ايالت ميامي آمريكا-سال 1337.
نخستين نمايشگاه فردي ايران درّودي در بيست و دو سالگي به دعوت مركز هنري ايالت فلوريدا در سال 1337 در ميامي برگزار شد كه اولين پله موفقيت هنري او محسوب مي شود.
تابلو نفت اثر هنري ايران درّودي
درسال 1347 به سفارش شركت آي.تي.تي كه لوله كشي نفت آبادان به ماهشهر را انجام داده بود، تابلوي نفت ايران را خلق كرد. تابلويي كه تصوير آن با تيراژي چند ميليوني در مطبوعات مهم امريكا از قبيل لايف، تايمز، نيوزويك به چاپ رسيد و احمد شاملو نام « رگ هاي زمين، رگ هاي ما» را بر اين شاهكار نهاد.

ازدواج ايران درّودي
ايران درودي در دهه ي 40 پس از نمايش آثارش در گالري­‌هاي مختلف، براي آموختن كارگرداني و توليد برنامه­‌هاي تلويزيوني به انستيتو آر.سي.ال نيويورك رفت. در نيويورك با پرويز مقدّسي كه در رشته كارگرداني سينما و تلويزيون تحصيل مي‌كرد آشنا شد و با او ازدواج كرد.

فعاليت ايران درّودي پس از بازگشت به ايران
ايران درّودي مدتي بعد از ازدواجش به همراه همسرش به ايران بازگشت و در سازمان تازه تاسيس تلويزيون در سمت تهيه كننده و كارگردان براي مدت 6 سال به فعاليت پرداخت. حاصل اين فعاليت تهيه و كارگرداني بيش از 80 فيلم مستند تلويزيوني موفق از هنرمندان ايران و جهان بود كه سبب شد دانشگاه صنعتي شريف از او دعوت به عمل آورد تا به عنوان استاد افتخاري، تدريس تاريخ و شناسايي هنر را در اين دانشگاه برعهده گيرد.

معروفيت ايران درّودي در ميان جوانان و گفته هاي او در آغاز سال 1400
اين روزها ايران درّودي در صفحه اينستاگرام خود جوانان را به زندگي كردن دعوت مي‌كند. او در ويدئويي در آغاز سال 1400 گفت:جوان ايراني (irjavan.com)

سعي كنيد با آدم‌هايي معاشرت كنيد كه مهربان باشند و شما را دوست داشته باشند. سعي كنيد ناراحتي‌هايي كه در سال گذشته داشتيد را فراموش كنيد و به آينده اي سازنده نگاه كنيد. حتي اگر اين آينده در حد لحظه و يا يك روز باشد آن آينده براي شما است. تدارك ببينيد و به استقبال آينده خوب برويد. مثبت بانديشيد و بگوييد كه امسال همه ناراحتي‌هاي سال گذشته را پشت سر مي‌گذارم. با بدي ها و تجربيات تلخم مبارزه ميكنم و آنها را فراموش ميكنم.

زندگي بالا پايين و سختي دارد. پس تجربه در زندگي به چه درد مي خورد؟! چيزي كه از دست داديم كه ديگر بدست نمي آوريم و زماني را كه گذشته تكرار نخواهد شد. به ثانيه‌هاي حضورتان فكر كنيد و با خوشحالي از نوروز استقبال كنيد. از خدا بخواهيد كه به آرزوهايتان برسيد و آرزوهايتان را لفظاً به زبان بياوريد و بيان كنيد. خودتان را از فكرهاي منفي و بدي ها و نگراني ها خالي كنيد. منتظر نباشيد كسي دلش به حالتان بسوزد. سربلند زندگي كنيد و خوشحال باشيد كه محبت زندگي را در اختيار داريد.

در آخر :من دلم مي خواهد معني زندگي كردن را بفهميد. خيلي مهم است كه با خودتان كنار بياييد و از آنچه كه هستيد راضي باشيد. مواظب باشيد خودتان را سرزنش نكنيد. وقتي خداوند به ما محبت زندگي و شعور داده ديگر چه مي خواهيم؟ ازش استفاده كنيد. خودتان به جنگ آينده برويد و حتي از ديگران كمك نخواهيد. اين تنها راه خودسازي است.


سخنان ايران درّودي بانوي هنر، بانوي عشق در آغاز سال 1400


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ مرداد ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۵۷:۱۹ توسط:نويسنده روز از نو موضوع: نظرات (0)