روز از نو روز از نو .

روز از نو

انواع کفش مردانه و کاربرد آن‌ها؛ استایل خود را زیباتر کنید

 

بیشتر افراد با انواع مدل‌های کفش مردانه آشنا نیستند و فکر می‌کنند این کفش‌ها تنها به دو گروه کفش اسپرت و مجلسی تقسیم می‌شود. در حالی که امروزه دنیایی از کفش‌‌های مردانه با طر‌ح‌ها و مدل‌های مختلف در بازار وجود دارد که هرکدام برای استایل‌های خاصی مناسب هستند. در این مقاله شما را با مدل‌های مختلف کفش‌ مردانه آشنا خواهیم کرد تا بتوانید با توجه به سلیقه  و استایل خود انتخاب عالی داشته باشید.

 

 

با انواع مدل‌های کفش مردانه آشنا شویم

برای اینکه بتوانیم یک ظاهر شیک و مناسب داشته باشیم، باید حتما اطلاعات خود را درباره مدل‌های مختلف کفش‌ و کاربرد آن‌ها بالا ببریم. زمانی که ما اطلاعات کافی نداریم، ممکن است برای استایل خود کفش نامناسب بخریم. آسیبی که این موضوع به ظاهر ما می‌زند، قابل چشم پوشی نیست. به عنوان مثال، برخی افراد بر این تصور هستند که بیشتر کفش‌های مردانه را می‌توان با هر کت و شلواری پوشید. در حالی که اینطور نیست. در ادامه درباره مدل‌های مختلف کفش مردانه و اینکه با چه لباس‌هایی مناسب هستند، صحبت خواهیم کرد خرید در کتپوش

https://katpoosh.com/

 

کفش آکسفورد، رسمی و شیک

از جمله یکی از پرطرفدارترین مدل‌های کفش مردانه، آکسفورد است که باعث می‌شود ظاهر شما شیک و رسمی به نظر برسد. این کفش را می‌توان رسمی ترین مدل کفش مردانه نامید که بسیار محبوب و پرطرفدار است. اگر سری به کمدتان بزنید، احتمالا حداقل یک جفت از این مدل‌ها را قبلا خریدید و در مجالس مهمانی به خصوص عروسی‌ها از آن استفاده کردید. اما احتمالا اسم این مدل کفش را بلد نبودید.

کفش آکسفورد مناسب مجالس رسمی، مهمانی، مصاحبه کاری و حتی دانشگاه است. منشا این مدل به کشورهای اسکاتلند و ایرلند بر می‌گردد و تنوع رنگی آن نیز زیاد است. البته بیشتر رنگ‌های مشکی و قهوه‌ای آن پرطرفدار هستند.

تا چند سال پیش، جنس این کفش‌ها تنها از چرم بود. اما در حال حاضر، محدود به جنس خاصی نمی‌شود. ولی اکنون دیگر محدود به جنس خاصی نیستند. رنگ‌های متنوعی از این استایل در بازار می‌بینید. اگرچه، مشکی و قهوه‌ای آن محبوب‌تر و پرکاربردترند. در سال‌های اخیر، ممکن است تزیین بیشتری روی کفش کار کنند، که اغلب به‌شکل سوراخ‌های ریز روی چرم است. درحالی‌که قبلا از چرم ساده تهیه می‌شد. همچنین آکسفورد را فقط با شلوار پارچه ای می پوشند

 

مدل بروژ، خاص و رسمی

اگر بخواهیم ریشه این مدل کفش مردانه را بررسی کنیم از کلمه brouguing می‌آید و معنای آن تزیینات کفش با سوزن‌های بزرگ است. سبک این کفش را می‌توان در ردیف آکسفورد قرار داد، اما تفاوت‌هایی نیز دارد. این کفش را می‌توان به دو گروه تقسیم کرد که شامل کفش‌های دربی با بال باز و کفش‌های آکسفورد با بال متصل به رویه می‌شود.

از مهم‌ترین مشخصه‌های این مدل کفش‌ می‌توان به انواع مختلفی از روزنه‌ها اشاره کرد که روی آن به چشم می‌خوردند.

همچنین از نکات قابل توجه این کفش این است که هم با جین و هم با کت و شلوار ست می‌شود. بنابراین مهم نیست شما قصد شرکت در یک مهمانی رسمی را دارید یا غیر رسمی، در هر دو صورت می‌توانید این نوع کفش را در استایل خود به کار ببرید. البته به هماهنگی رنگ آن با لباس خود دقت کنید.

 

کفش سکگ دار، زیبا و نیمه رسمی

همانطور که از نام این کفش مشخص است، یک یا دو سکگ دارد و بدون بند است. اگر قصد دارید این کفش را با استایل رسمی بپوشید، باید به این نکته توجه کنید که میزان رسمی بودن آن کم‌تر از آکسفورد است. البته مدل تک سکگ این کفش، رسمی‌تر از مدل دو سگک آن است.

مزیت مدل سگک دار این است که یک طرح تکراری نیست و می‌تواند به خاص‌ و شیک‌تر شدن استایل شما کمک کند. شما طرح سگک آن را  می‌توانید با ساعت مچی، سگک کمربند و دکمه سر آستین ست کنید. در مجموع این نوع کفش یک انتخاب خوب برای افراد شیک پوش است.

مدل اسنیکرز، پرطرفدار

یکی از مشهورترین انواع مدل‌های کفش مردانه، اسنیکرز یا کفش ورزشی است. این کفش به دلیل راحتی که دارد، بسیار پرطرفدار است. طرح‌های مختلف آن برای انواع ورزش های مختلف تولید شده و در بازار موجود است. شما با توجه به نیاز خود می‌توانید کفش ورزشی مورد نظر خود را پیدا کنید. به عنوان مثال اگر دونده هستید یا فوتبال بازی می‌کنید، یا حتی این نوع کفش را برای تیپ اسپرت خود یا امور روزانه می‌خواهید؛ می‌توانید مدل مورد نظر خود را بخرید.

از آن‌ جایی که این کفش در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف تولید می‌شود، به راحتی می‌توانید با لباس‌های خود آن‌ها را ست کنید. البته این کفش‌ها مناسب تیپ اسپرت هستند و با استایل رسمی زیاد جالب به نظر نمی‌رسند. از دیگر مزیت‌های آن‌ها می‌توان به این موضوع اشاره کرد که راحت‌تر و آسان‌تر از کفش‌ رسمی تمیز می‌شوند.

 

کفش کالج، بسیار راحتی

کفش کالج یک کفش مردانه بسیار راحت و تخت است که تقریبا در مکانی می‌توانید از آن استفاده کنید. در طرح‌های مختلف تولید می‌شود که معمولا سگک یا بندک تزئینی یا کمی پاشنه کوتاه نیز دارد. این مدل کفش را می‌توان هم با تیپ رسمی هم غیر رسمی پوشید. البته هرچه رنگ آن تیره‌تر و براق‌تر باشد و طرح آن نیز ساده‌تر، برای تیپ‌های رسمی مناسب‌تر است.
امروزه انواع کالج‌ها در جنس‌های مختلف تولید می‌شوند که بیشتر آن‌ها از چرم و نبوک هستند.

صندل مناسب تابستان

از دیگر کفش‌های مردانه که طرفداران زیادی دارد، می‌توان به صندل اشاره کرد. البته این نوع کفش مناسب استایل و مراسم رسمی نیست و فقط برای تیپ‌های غیر رسمی در تابستان کاربرد دارد. شما نمی‌توانید صندل را همراه کت و شلوار یا در یک مراسم رسمی بپوشید. کاربرد اصلی این نوع کفش این است که پای شما در تابستان عرق نکند و دچار مشکلات متعدد نشوید.

 

 

نکات مهم در زمان خرید کفش مردانه

تا به اینجا با انواع کفش مردانه آشنا شدیم. اما بهتر است قبل از خرید به چند نکته مهم دقت کنید تا یک کفش خوب و مناسب بخرید. اولین نکته‌ای که باید در نظر بگیرید، استایل کلی شماست. اگر قصد دارید تیپ رسمی بپوشید، پس حتما انتخاب‌های خود را به سمت مدل‌هایی ببرید که مناسب این استایل هستند. به عنوان مثال، خرید صندل برای ست کردن با تیپ رسمی اشتباه است. یا کفش آکسفورد مناسب تیپ کژوال نیست.

همچنین هدف خود را از خرید کفش مشخص کنید. قصد دارید برای چه مراسمی کفش بخرید؟ آیا به دنبال خرید کفش برای مهمانی رسمی، عروسی یا جلسه کاری هستید. یا این‌که می‌خواهید یک کفش اسپرت برای دورهمی‌ها یا پیاده روی و ورزش تهیه کنید؟ زمانی که هدف مشخصی داشته باشید، خرید شما بهتر خواهد بود.

اگر هم قصد دارید کفشی بخرید که هم رسمی باشد هم غیر رسمی، کفش کالج یک گزینه عالی است. از این کفش می‌توانید در مهمانی، محل کار، دانشگاه یا جاهای دیگر به همراه شلوارهای جین، پارچه‌ای و کتان استفاده کنید. رنگ مشکی آن رایج‌تر و پرفروش‌تر است. البته این کفش‌ها برای زمستان مناسب نیستند.

از دیگر مواردی که باید در زمان خرید کفش مردانه به آن توجه کنید، توجه به سایز و راحتی آن است.همچنین به جنس خوب، ضد آب بودن و مقاومت نیر توجه داشته باشید.

در پایان باید این نکته را یادآوری کنیم که انواع مدل‌های کفش مردانه با طرح‌ها، جنس‌ها و رنگ‌های مختلف در بازار موجود است؛ بنابراین شما می‌توانید با توجه به سلیقه و بودجه خود یک انتخاب عالی داشته باشید.

 

 

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۵۷:۰۴ توسط:نویسنده روز از نو موضوع: نظرات (0)