روز از نو روز از نو .

روز از نو

معرفی بهترین دیزل ژنراتورها

دیزل ژنراتور دستگاهی است که انرژی شیمیایی سوخت دیزل را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. دیزل ژنراتورها معمولاً به عنوان منبع تغذیه پشتیبان در مکان هایی که برق غیرقابل اعتماد یا در دسترس نیست استفاده می شود.

دیزل ژنراتورها همچنین برای ردیابی بار و بهبود کیفیت برق در سیستم های متصل به شبکه استفاده می شوند. در ادامه این مقاله به توضیح دیزل ژنراتور و سپس معرفی دیزل ژنراتور ولوو و بادوین می پردازیم.

 

آشنایی با دیزل ژنراتورها

دیزل ژنراتورها منبع مهمی از انرژی پشتیبان و اضطراری برای بسیاری از صنایع و بخش ها مانند بیمارستان ها، مراکز داده، مخابرات، ساخت و ساز، معدن، کشاورزی، ارتش و امداد رسانی در بلایای طبیعی هستند. آنها همچنین می توانند برای کاربردهای خارج از شبکه در مناطق دورافتاده که برق شبکه در دسترس است یا در دسترس نیست استفاده شوند.

با این حال، دیزل ژنراتورها دارای معایبی نیز هستند که باید قبل از انتخاب آنها به عنوان یک راه حل قدرت مورد توجه قرار گیرد. بنابراین توصیه می شود که انواع ژنراتورها را بر اساس عملکرد، هزینه، اثرات زیست محیطی و مناسب بودن برای کاربرد مورد نظر مقایسه کنید.

 

مشخصات دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتورها از دو جزء اصلی تشکیل شده اند: موتور دیزل و دینام. موتور دیزل سوخت دیزل را برای تولید انرژی مکانیکی می سوزاند که دینام را برای تولید برق به حرکت در می آورد. دینام معمولاً یک ژنراتور سنکرون AC است که خروجی جریان متناوب تک فاز یا سه فاز (AC) را تولید می کند.

بسته به طراحی و کاربرد، دیزل ژنراتورها از نظر اندازه، قدرت، مصرف سوخت، سطح صدا و آلایندگی متفاوت هستند. آنها را می توان بر اساس سرعت به چهار نوع تقسیم کرد: سرعت کم (600-300 دور در دقیقه)، سرعت متوسط ​​(600-1200 دور در دقیقه)، سرعت بالا (1200-1800 دور در دقیقه) و سرعت بسیار بالا (بالای 1800 دور در دقیقه). چرخه در دقیقه). دیزل ژنراتورهای کم سرعت و سرعت متوسط ​​معمولاً برای تولید برق در مقیاس بزرگ و پیوسته استفاده می شوند، در حالی که ژنراتورهای پرسرعت و بسیار سریع برای تولید برق در مقیاس کوچک و متناوب مناسب تر هستند.

 

مزایا و معایب دیزل ژنراتورها

موتورهای دیزلی مزایا و معایب متعددی نسبت به انواع دیگر ژنراتورها دارند. برخی از مزایای اصلی دیزل ژنراتورها عبارتند از:

تعمیر و نگهداری نسبتاً کم: ژنراتورهای دیزلی قوی، بادوام هستند و نسبت به سایر ژنراتورهای با اندازه مشابه نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری دارند.

راندمان سوخت: سوخت دیزل چگالی انرژی بالاتری نسبت به بنزین یا گاز طبیعی دارد، به این معنی که دیزل ژنراتورها می توانند قدرت بیشتری را در هر سوخت تولید کنند.

عمر طولانی: دیزل ژنراتورها می توانند برای مدت طولانی بدون فرسودگی و پارگی زیاد کار کنند، البته تا زمانی که به درستی نگهداری و سرویس شوند.

دسترسی آسان: سوخت دیزل به طور گسترده در اکثر نقاط جهان در دسترس و ارزان است.

ایمنی: سوخت دیزل نسبت به بنزین یا گاز طبیعی کمتر قابل اشتعال و انفجار است و خطر آتش سوزی و حوادث انفجار را کاهش می دهد.

 

برخی از مشکلات اصلی دیزل ژنراتورها عبارتند از:

نسبتاً پر سر و صداتر: موتورهای دیزلی پر سر و صداتر از موتورهای گازسوز هستند که می تواند باعث آلودگی صوتی و مزاحمت ساکنان اطراف و حیات وحش شود.

انتشار گازهای گلخانه ای: موتورهای دیزلی مواد مضر بیشتری نسبت به موتورهای گازی منتشر می کنند، مانند اکسیدهای نیتروژن (NOx)، اکسیدهای گوگرد (SOx)، ذرات معلق (PM)، مونوکسید کربن (CO) و هیدروکربن ها (HC). این گازهای گلخانه ای از ژنراتورهای دیزل می تواند به آلودگی هوا، تغییرات آب و هوا، باران اسیدی، مه دود و مشکلات سلامتی کمک کند.

ذخیره سازی سوخت: سوخت دیزل برای جلوگیری از آلودگی، تخریب، نشت و سرقت نیاز به نگهداری و جابجایی مناسب دارد. روغن دیزل همچنین می تواند تحت تأثیر شرایط آب و هوایی سرد قرار گیرد و باعث ژل یا واکس شدن آن و مسدود شدن سیستم سوخت شود.

هزینه اولیه: دیزل ژنراتورها گرانتر از ژنراتورهای گازی با اندازه و ظرفیت یکسان هستند.

 

دیزل ژنراتور ولوو

دیزل ژنراتور ولوو یکی از محصولات با کیفیت و محبوب ولوو پنتا می باشد که در زمینه تولید موتورهای دیزل صنعتی و دریایی فعالیت دارد. دیزل ژنراتورهای ولوو با استفاده از موتورهای دیزلی ولوو و دینام‌های بسیار قابل اعتماد مانند استمفورد، مارلی و لروی سامر ساخته می‌شوند که توانایی تامین نیروی اضطراری و پشتیبان را دارند. دیزل ژنراتورهای ولوو بر اساس استانداردهای بین المللی تولید می شوند و دارای راندمان بالا، راندمان بالا، مصرف سوخت کم، صدای کم، عمر طولانی و نگهداری آسان هستند. از این دیزل ژنراتور برای تامین انرژی چندین محصول مانند داکت اسپلیت جنرال استفاده می شود.

دیزل ژنراتور ولوو یکی از بهترین گزینه ها برای تامین برق پشتیبان در صورت قطع برق است. دیزل ژنراتور ولوو با استفاده از موتورهای دیزلی پیشرفته و قدرتمند ولوو پنتا قادر به تولید برق با راندمان بالا، راندمان و مصرف سوخت پایین است. در این مقاله به معرفی دیزل ژنراتور Volvo TAD531GE با قدرت 110 اسب بخار می پردازیم.

 

 

دیزل ژنراتور ولوو TAD531GE

ولوو دیزل ژنراتور TAD531GE دستگاهی قابل اعتماد، بادوام و کارآمد است که با استفاده از آخرین فناوری ولوو پنتا ساخته شده است. این دستگاه دارای ویژگی های فنی زیر است:

قدرت اصلی: 100 کاوا

جریان اضطراری: 110 kva

برند موتور: Volvo Penta

مدل موتور: TAD531GE

کشور سازنده موتور: سوئد، آلمان

قدرت موتور: 101 اسب بخار

حداکثر قدرت موتور: 113 اسب بخار

حجم موتور: 4.76 لیتر

تعداد سیلندر: 4 عدد

 

دیزل ژنراتور بادوین

اگر به دنبال یک دیزل ژنراتور قابل اعتماد و بادوام برای نیازهای صنعتی خود هستید، ممکن است بخواهید برند Badwin را در نظر بگیرید. Baudwin یک شرکت فرانسوی است که از سال 1918 موتورهای دیزلی و دیزل ژنراتور تولید می کند. آنها طیف گسترده ای از محصولات را دارند که می توانند کاربردهای مختلف و نیازهای برق را برآورده کنند. این بدان معنی است که انواع مختلفی از دیزل ژنراتور بادوین برای استفاده در صنایع مختلف وجود دارد.

Badwin یک نام قابل اعتماد در صنعت دیزل ژنراتور با بیش از یک قرن تجربه و نوآوری است. اگر به دنبال یک دیزل ژنراتور برای برآوردن نیازها و انتظارات صنعتی خود هستید، باید Badwin را به عنوان اولین انتخاب خود در نظر بگیرید.

 

آخرین کلمه

شرکت دیزل ژنراتور کاشانی شرکتی است که در زمینه طراحی، ساخت و عرضه طیف وسیعی از دیزل ژنراتورها فعالیت می کند. دیزل ژنراتور کاشانی خدمات پس از فروش ارائه می دهد. این خدمات شامل نصب، تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور می باشد. دیزل ژنراتور کاشانی همچنین در مورد انتخاب دیزل ژنراتور مناسب برای نیاز مشتری توصیه می کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد شرکت دیزل ژنراتور کاشانی می توانید به سایت kashanico.com مراجعه کنید.

 

مراجعه به مرجع:https://www.rokna.net/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-171/887254-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D8%B2%D9%84-%DA%98%D9%86%D8%B1%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۶:۴۹:۱۱ توسط:نویسنده روز از نو موضوع: نظرات (0)