روز از نو روز از نو .

روز از نو

انتخاب يك جاروي حرفه اي مي تواند به شما در اين زمينه كمك كند

تايمر هوشمند آبياري كه به صورت هفتگي، ماهانه، سالانه و در حالت هاي تك و چند كاناله تنظيم مي شود. لازم به ذكر است كه تمامي رطوبت سازها قابليت مجهز شدن به سنسور رطوبت سنج و يا تايمر را دارند و از اين طريق ميتوان عملكرد دستگاه را به حالت خودكار تبديل كرد. انواع پانچر جهت سوراخ زدن روي لوله هاي تخت (لي فلت) يا لوله هاي 16 ميليمتري. سيستم هاي مه پاش يك راه حل مقرون به صرفه براي كاربردهاي گسترده است. يك نمونه از اين دستگاه كه توسط ايران پمپ عرضه شده است. نمونه هاي قويتر و بزرگتر رطوبت سازهاي التراسونيك قابليت اتصال به آب شير را دارند و نيازي نيست كه ميزان آب مخزن آنها را كنترل نمود. با اين حال استفاده از رطوبت ساز التراسونيك نيز در اين سالن هاي مانعي ندارد. اين كارخانه بيش از 15 مدل بهترين تايمر آبياري را توليد مي كند كه سه مورد آن در همين سال 2021 ميلادي به بازار معرفي شده است. 

بنابراين انتخاب يك جاروي حرفه اي مي تواند به شما در اين زمينه كمك كند. قدرت فشار آب توسط دكمه نازل كه در انتهاي دستگاه كارواش تعبيه شده كنترل مي شود. با دو دكمه يا همان پيچ هاي چرخشي برنامه مطلوب را به دستگاه بدهيد. گياهان آسيب مي­بينند و معمولا روند رشد كند يا متوقف مي­شود. معمولا همه ي توليدكنندگان مشكل رطوبت كم و دماي بالا را دارند. اما اين رطوبت سازها نصب بسيار ساده اي دارند و كافي است دستگاه به برق وصل شده و داخل مخزن آن آب قرار داده شود. همچنين به علت مصرف پايين برق كارواش بخار به راحتي ميتوانيد با استفاده از يك اينورتور از باتري وانت خود جتهت تامين برق مصرفي استفاده نماييد. سيستم هاي مه پاش با فشار PSI1000 (70بار) كار مي­كند وبراي توليد قطرات آب با قطر كم تر از 10-5 ميكرون طراحي شده است كه با اندازه هاي كوچك براي مدت طولاني در هوا معلق مي­ماند و باعث ايجاد اثر مه مي­شود.

همچنين از سيستم هاي مه پاش با مزاياي بسيار زياد براي حفظ دما و رطوبت مناسب در محيط تحت شرايط تهويه طبيعي استفاده مي­شود. از ديگر مزيت اين نوع مه پاش ها مي توان به قابليت عملكرد آن با انواع آب چاه و يا آب سخت و همچنين قابليت ضدعفوني كردن و سم پاشي سالن اشاره كرد. تايمر قطره اي در صورتي كه از باتريهايي گرانتر استفاده كند با اصطلاح High end Battery يا باطريهاي نسل جديد خوانده ميشود و در عين حال نسبت به باتري هاي معمولي گرانتر است. در غير اين صورت، استفاده از آن ممكن است براي محيط و تجهيزات و يا حتي كاربران آسيب رسان باشد. سيستم هاي مه پاش ( يا سيستم هاي مه ساز) نقش مهمي در كنترل آب وهواي گلخانه اي دارند. فرايند توشويي يا صفرشويي ماشين نيازمند استفاده از دستگاه ها و تجهيزات مكانيزه و حرفه اي نظير كارواش نانو بخار و جاروي كارواش است. در خصوص اين مه پاش ها بايد گفت كه راه اندازي و نصب ابن سيستم ها در سالن نياز به تجهيزات و شبكه اي از لوله ها و نازل ها دارد. به جرات مي توان گفت قدرت پاك كنندگي اين پمپ ها بيشتر از شيلنگ هاي معمولي صنعتي و باغباني است. در طول زمستان سيستم، ميزان رطوبت مناسب را حفظ مي­كند و از كم آبي محصولات ناشي از سيستم هاي گرمايشي جلوگيري مي­كند. هر چند لزوما نيازي نيست كه اين مكان يك اتاق مجزا باشد اما به محلي كه اين وسايل در آن قرار داشته و از باقي محوطه به هر وسيله اي جدا سازي شده اتاق تأسيسات گفته ميشود. اگر به دنبال يك تايمر آبياري هستيد كه به تعويض باتري نيازي نداشته باشد و از تكنولوژي خورشيدي استفاده كند به نظر ميرسد شركت ديگ در اين زمينه پا را فراتر گذاشته است. براي حذف ذرات معلق در آب لازم است از سيستم فيلتراسيون استفاده شود. اين سيستم ها مي بايست به مخزن و سيستم فيلتراسيون مجهز باشند. سيستم مه پاش نازلي به يك پمپ و موتور مجهز مي باشد كه با فشرده كردن آب و انتقال آن به نازل ها ، باعث ايجاد مه ميشود. در غير اينصورت نازل ها به دليل وجود ناخالصي هاي داخل آب مسدود شده و علاوه بر چكه كردن و خيس كردن كف سالن از ايجاد مه نيز عاجز مي مانند. در حقيقت بسياري از گلخانه ها در شرايط خشك در ماه هاي تابستان بسته مي­شوند تا زماني كه دماي محيط به حد قابل قبولي كاهش يابد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۰۸:۱۱ توسط:نويسنده روز از نو موضوع: نظرات (0)