روز از نو روز از نو .

روز از نو

همه چیز درباره درب های آکوستیک

 

سر و صدا چیست؟

واژه آکوستیک از یونانی به معنای گوش دادن است و آکوستیک به معنای شناخت صداها، ایجاد، تولید مثل، انتقال، کنترل و اثرات صدا است.

در اکثر محیط های کاری، نویز طبیعی است. اما این میزان صدا باید به اندازه ای باشد که شما را اذیت نکند. حالا فرض کنید این صداها وارد خانه شما شود! طبیعی است که وقتی در اتاق خواب استراحت می کنید، نمی خواهید صداهای غیرعادی بیرون از خانه بشنوید!

این صداها می توانند از درها و پنجره ها عبور کرده و وارد خانه شما شوند. خیلی اتفاق می افتد، مخصوصاً در آپارتمان های کوچک و غیر استاندارد امروزی، صدای تلویزیون همسایه را می شنوید! البته باید بدانید که شنیدن صدا تنها یک دلیل می تواند داشته باشد و آن کم کاری پیمانکاران در طراحی و ساخت آپارتمان هاست.

مخصوصاً در کشور ما که انشاءالله شرکت های ساختمانی زیادی هستند که فقط چند آجر را مونتاژ می کنند و به عنوان آپارتمان می فروشند...! اینجا شما باید مشغول باشید و کاری انجام دهید!

اگرچه در کشور ما بحران مالی وجود دارد، اما با وجود افزایش قیمت آپارتمان ها، امروزه داشتن یکی از این آپارتمان ها آرزو و آرزوی بسیاری است. بنابراین، بهتر است خودتان خانه خود را ارزیابی کنید، با دانستن ارزش چند آجر کنار هم، کار را خودتان انجام دهید.

انتقال صدا از خارج از خانه گاهی بسیار آزاردهنده است و اغلب از درها و پنجره ها وارد خانه شما می شود. بدانید که راه حل های جدیدی برای خلاص شدن از شر صداهای مزاحم وجود دارد.

 

درب آکوستیک چیست؟

همانطور که گفته شد، سر و صدایی که از بیرون خانه می آید، عمدتاً از در و پنجره وارد خانه می شود. اختراع درب آکوستیک تحول بزرگی در زمینه طراحی داخلی و همچنین استانداردسازی منازل مسکونی و ادارات بود. درب های آکوستیک درهایی هستند که با استفاده از ترکیبی از مواد عایق صدا از عبور حجم زیاد صدا جلوگیری می کنند.

هدف اصلی آکوستیک حذف صداهای غیرضروری و مزاحم (صداها) در سالن ها و عایق کاری صوتی ساختمان ها می باشد. در ساخت درب های آکوستیک از عایق صوتی با دقت بالا استفاده می شود. درب ها به صورت لایه ای ساخته می شوند و عایق جاذب صدا قوی بین لایه ها اعمال می شود.

البته نه تنها درهای چوبی صدا منتشر می کنند، بلک

ه به دلیل ساخت اسکلت استیل و درب چوبی، قرار دادن این دو روی هم بدون فضای بسته شدن درب غیر ممکن است. اما به دلیل غیر مادی بودن در و چارچوب آن، همیشه بین در و چهارچوب فاصله است و صدا شکسته می شود;

در درب های آکوستیک علاوه بر استفاده از عایق از اسکلت چوبی محکم و عایق صدا استفاده می شود که به لطف آن درب و چهارچوب در تماس کامل هستند و هیچ صدایی از درز درب عبور نمی کند. این یکی دیگر از ویژگی های درب های آکوستیک است.

یکی از روش هایی که برای آکوستیک کردن درب استفاده می شود می تواند لمس تزئینی یا لمس درب باشد. موارد زیر برای لولای درب با استفاده از روش ضربه زدن استفاده می شود:

جنس مخمل درجه یک و چرم مصنوعی برای پوشش درها

عایق پنبه ای با تراکم مناسب جهت عایق کاری سطح درب

کار ساده میخ و قلم

سگک های همرنگ از پارچه یا چرم مصنوعی ساخته شده اند

 

برای لمس در، گل ارائه دهید

این روش علاوه بر ساخت درب آکوستیک، نمای بیرونی در را زیبا می کند و باعث جذابیت بیشتر دکوراسیون داخلی می شود.

در حال حاضر درب های آکوستیک در انواع مختلفی تولید می شوند. برخی از درب ها ضد سرقت و برخی ضد حریق هستند.

درب های آکوستیک امروزی با خاصیت ضد حریق، ضد سرقت و صدا ساخته می شوند که البته قیمت بالایی دارند.

 

مطالعه از رفرنس: https://baharidoor.com/product-category/interio-door/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۲۷:۱۵ توسط:نویسنده روز از نو موضوع: نظرات (0)