روز از نو روز از نو .

روز از نو

آموزش نصب درایور پرینترهای hp

نحوه نصب درایور پرینتر HP

HP یکی از بهترین تولید کنندگان چاپگر در جهان است. این شرکت همواره سعی در ساخت مدل های مختلف برای مصارف مختلف داشته است. راه اندازی و نصب درایور چاپگر اچ پی بر خلاف برخی برندهای دیگر بسیار ساده و در چند مرحله انجام می شود. کاربران ویندوز 7 و ویندوز 10 بیشتر از چاپگرهای این شرکت استفاده می کنند. بنابراین، یادگیری نحوه نصب و اجرای آن بد نیست.

اگر به تازگی یک چاپگر لیزری HP خریداری کرده اید یا می خواهید چاپگر خود را بر روی یک لپ تاپ یا رایانه جدید نصب کنید و نمی دانید چگونه درایور چاپگر HP خود را نصب کنید، این مقاله برای شما عالی خواهد بود.

 

درایور چاپگر HP را روی ویندوز 10، 11 از طریق سی دی نصب کنید

استفاده از سی دی قابل بوت یکی از رایج ترین و آسان ترین راه ها برای نصب درایور چاپگر اچ پی در ویندوز 10 است که برای انجام صحیح این کار روش های زیر را به ترتیب انجام دهید.

1- ابتدا سی دی را در لپ تاپ یا کامپیوتر خود قرار دهید. یک فایل نصبی روی سی دی وجود دارد که باید آن را نصب کنید یا روی دسکتاپ کپی کنید و اجرا کنید. برای این کار روی فایلی که در حال نصب است کلیک راست کنید. در بالا، روی گزینه دوم - "Run as administrator" کلیک کنید.

2- مرحله بعدی اجرای نرم افزار راه اندازی است. این مرحله بسیار سریع است و فقط چند ثانیه طول می کشد. البته اگر هارد دستگاه شما از نوع SSD نباشد، این زمان کندتر خواهد بود. این مرحله مربوط به استخراج فایل ها است و با خط نشانگر درصد پیشرفت را نشان می دهد. اگر استخراج مدتی طول کشید، روی دکمه لغو کلیک نکنید. پس از انجام این مرحله وارد قسمت بعدی می شوید.

3- در این مرحله لوگوی شرکت HP نمایش داده می شود. برای این قسمت باید چند ثانیه صبر کنید.

4- مرحله چهارم نصب درایور چاپگر اچ پی مربوط به نصب برنامه مربوط به چاپگر و نرم افزار آن می باشد. صفحه ای با نماد چاپگر شما و 3 گزینه در زیر آن نشان داده می شود.

نرم افزار چاپگر را نصب کنید

راهنمای کاربر را ببینید

گارانتی و راهنمایی قانونی را ببینید

در اینجا باید گزینه اول یعنی Install Printer Software را انتخاب کرده و روی آن کلیک کنید.

5: پس از انتخاب گزینه نصب نرم افزار چاپگر در مرحله قبل، به صفحه جدیدی منتقل خواهید شد. در این صفحه دو گزینه به شما نمایش داده می شود.

نصب آسان

نصب پیشرفته

 

مانند هر کاربر معمولی، بهتر است در اولین گزینه توقف کنید. روی دایره آن کلیک کنید. و سپس گزینه بعدی را انتخاب کنید.

6- با کلیک بر روی گزینه next وارد مرحله نصب می شوید و باید کمی صبر کنید تا نصب تمام شود.

7- در آخرین مرحله نصب درایور اچ پی پیغامی مبنی بر اتصال پرینتر به کامپیوتر یا لپ تاپ با کمک کابل به شما نمایش داده می شود. داخل جعبه چاپگر کابل مورد نظر شما قرار دارد. یک سر کابل را به کامپیوتر و سر دیگر را به چاپگر HP خود وصل کنید و منتظر بمانید تا چاپگر شناسایی شود. پس از حداقل یک دقیقه، چاپگر آماده استفاده است.

 

 

نصب درایور چاپگر اچ پی در ویندوز 10، 11 بدون سی دی

سی دی قابل بوت چاپگر ممکن است بنا به دلایلی در دسترس نباشد. برای حل این مشکل، ابتدا درایور چاپگر را از سایت پشتیبانی HP دانلود کنید.

1- اولین قدم برای نصب درایور چاپگر HP بدون سی دی، اتصال چاپگر به کامپیوتر یا لپ تاپ است. شما باید این کار را با کمک کابل USB انجام دهید.

2- وارد منوی استارت ویندوز شده و Control Panel را جستجو کنید. یا کنترل پنل را در موتور جستجوی ویندوز جستجو کنید.

3- در کنترل پنل باید روی «Devices and Printers» کلیک کنید و سپس «Add a printer» را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.

4- در نهایت بر روی نام چاپگر نمایش داده شده کلیک کرده و در صورت نیاز درایور دانلود شده را مشخص کنید.

اکنون چاپگر با تمام درایورها نصب شده و آماده کار است

نصب درایور چاپگر HP برای ویندوز 7 از روی سی دی

 

 

برای نصب صحیح پرینتر HP بر روی ویندوز 7، باید مراحل زیر را دنبال کنید.

1- ابتدا چاپگر را با کمک کابل USB به لپ تاپ یا کامپیوتر متصل کنید.

2- سی دی قابل بوت را داخل DVD writer قرار دهید و اجازه دهید برنامه در حالت Auto Run اجرا شود. نصب آن بسیار ساده است و می توانید آن را به راحتی انجام دهید. البته این روش همیشه جوابگو نخواهد بود. اگر نصب چاپگر شما ناموفق بود، باید مراحل زیر را دنبال کنید.

3- وارد منوی start شده و روی Devices and Printers کلیک کنید.

4- در مرحله نصب درایور اچ پی وارد صفحه ای می شوید. در بالای صفحه می توانید گزینه Add Printer را مشاهده کنید. حالا باید روی این گزینه کلیک کنید.

5: دوباره به صفحه دیگری سر می زنید. اولین گزینه زمانی کار می کند که چاپگر را با کابل به دستگاه خود وصل می کنید. گزینه دوم زمانی است که چاپگر را از طریق کابل یا اتصال شبکه بی سیم به لپ تاپ یا رایانه متصل می کنید.

اگر به خاطر داشته باشید در ابتدا گزینه اتصال کابل را انتخاب کردیم. بنابراین، گزینه اول را انتخاب می کنیم، یعنی یک چاپگر محلی اضافه می کنیم و روی گزینه بعدی کلیک می کنیم.

6- پس از نصب درایور پرینتر اچ پی به چیزی دست نزنید و بدون ایجاد تغییر روی گزینه next کلیک کنید.

7- حالا وارد صفحه دیگری می شوید که شامل نام چاپگر شماست، در این مرحله نیازی به انجام کاری ندارید. دوباره روی Next کلیک کنید.

8- اکنون مراحل نصب درایور چاپگر HP شروع می شود. باید یک تا دو دقیقه صبر کنید تا نصب تمام شود. سرعت نصب کاملاً به حافظه دستگاه و نوع هارد دیسک شما بستگی دارد. سرعت نصب HDD پایین است. اما این سرعت نصب با هارد های SSD بسیار بالاست.

اگر نصب درست باشد، گزینه Finish به شما نمایش داده می شود. همچنین، چاپگر شما به انتخاب دستگاه در صفحه Devices and Printer اضافه خواهد شد

 

 

نصب درایور چاپگر اچ پی در ویندوز 7 بدون سی دی

اگرچه ویندوز 7 قدیمی است، اما هنوز کاربران زیادی وجود دارد. اگر می خواهید درایور چاپگر HP را بدون سی دی در ویندوز 7 نصب کنید، باید مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید.

1-: اولین قدم این است که درایور چاپگر خود را از سایت اصلی HP دانلود کنید. نرم افزارش رو هم باید دانلود کنید. پس از نصب نرم افزار، آن را نصب کرده و تصویری از چاپگر خود دریافت کنید.

2- در این مرحله باید اینترنت لپ تاپ یا کامپیوتر خود را خاموش کنید. سپس به بخش کنترل پنل بروید و روی دستگاه ها و چاپگرها کلیک کنید.

اگر دقت کنید یک مثلث زرد رنگ در کنار آن خواهید دید. این مثلث نشان دهنده عدم وجود راننده است. در مرحله بعد باید درایورهای مناسب را نصب کنید. نحوه نصب را قبلا توضیح داده ایم. اما ابتدا درایورهای دانلود شده خود را از حالت فشرده خارج کرده و آدرس بالای صفحه را کپی کنید.

3- وارد درایو C شده و پوشه مربوط به چاپگر را پیدا کنید. فایل های قفل نشده شما به طور خودکار نصب نمی شوند. پس با آپدیت فریمور آن را نصب کنید.

اکنون در بخش دستگاه ها و چاپگرها؛ روی نام چاپگر کلیک راست کرده و گزینه properties را انتخاب کنید. پنجره ای باز خواهد شد. به تب دوم پنجره بروید؛ سخت افزار در این بخش ممکن است نام های مختلفی برای چاپگر خود مشاهده کنید. اما شما باید گزینه های ابزارهای دیگر را انتخاب کنید و روی خواص کلیک کنید.

4- حالا پنجره ای با نام و مدل چاپگر شما باز می شود. سه گزینه وجود دارد.

راننده

مرور

جزئیات

 

روی گزینه driver کلیک کنید و باید بتوانید گزینه update driver را ببینید و بتوانید روی آن کلیک کنید. پنجره ای باز خواهد شد. Browse my computer را انتخاب کنید و مسیر فایل های زیپ نشده را در درایو C خود وارد کنید. روی دکمه Next کلیک کنید.

تمامی نرم افزارهای شما نصب شده است و علاوه بر این، چاپگر شما به طور کامل نصب شده و دارای آخرین درایورها می باشد. اکنون چاپگر HP Windows 7 را نصب و فعال کرده اید.

 

یک عملکرد ویژه برای نصب درایور در ویندوز 10

ویندوز 10 ویژگی بسیار جالبی دارد که شاید از آن اطلاعی نداشته باشید. ویندوز هوشمند است و اگر بخواهید برای اولین بار یک چاپگر را روی سیستمی با ویندوز 10 نصب کنید، ویندوز به طور خودکار درایورهای چاپگر را جستجو می کند.

اگر به CD قابل بوت دسترسی ندارید و نمی توانید برای دانلود درایورها به وب سایت HP بروید، ممکن است این روش کار کند.

البته برای اینکه بتوانید از این قابلیت در ویندوز 10 استفاده کنید باید مطمئن شوید که لپ تاپ خود را به اینترنت وصل کرده اید و این نام مجاز نمی باشد دارید. در غیر این صورت، بدون این نام مجاز نمی باشد، ویندوز ممکن است درایورها را به درستی برای شما پیدا نکند.

 

درایورهای جدید چاپگر HP را نصب کنید

در چند سال گذشته، HP چاپگرهای خود را هوشمندتر کرده است و شما می توانید برای چاپ، گوشی خود را از طریق بلوتوث یا Wi-Fi متصل کنید. اما کمتر کسی می‌داند که برند اچ‌پی نرم‌افزار ویژه‌ای را برای این منظور ساخته است این نرم افزار HP Smart نام دارد و با نصب آن می توانید از طریق اتصال بی سیم از لپ تاپ، گوشی یا کامپیوتر خود به چاپگر خود دسترسی داشته باشید.

بقیه مراحل نصب برای این چاپگر دقیقاً همان چیزی است که برای ویندوز 10 و ویندوز 7 توضیح داده شد. البته توجه داشته باشید که نرم افزار Smart HP در ویندوز 7 به درستی کار نمی کند. ممکن است این مشکل در ویندوز 11 نیز وجود داشته باشد.

 

اخرین حرف

چاپگرهای اچ پی نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان به دلیل کارایی و قیمت بسیار محبوب هستند. این نوع چاپگرها برای مصارف مختلفی ساخته می شوند. اما اولین چالش در استفاده از آنها نصب است. امکان نصب چاپگر در ویندوزهای مختلف بدون سی دی و با سی دی وجود دارد. می توانید به راحتی با چند کلیک ساده درایور چاپگر HP را روی ویندوز 7، 8.1 یا 10 نصب کنید و از عملکرد عالی آن لذت ببرید.

 

مراجعه به ادامه مطلب: https://avafarhang.com/how-to-install-hp-printer-driver/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۳۳:۰۵ توسط:نویسنده روز از نو موضوع: نظرات (0)