روز از نو روز از نو .

روز از نو

راه های جلوگیری از گرفتگی لوله های آب و فاضلاب منزل

گرفتگی لوله فاضلاب ها در یک ساختمان یکی از مشکلات اساسی است که در صورت رعایت نکردن بعضی نکات ساده و پیش پا افتاده باعث به وجود آمدن مشکلات و همچنین خسارت‌ها و خرابی های زیادی به ساختمان می شود. به همین دلیل باید قبل از اینکه این اتفاقات به وجود آید پیشگیری از گرفتگی لوله را مد نظر داشته باشید. مثلاً جمع شدن آب و بوی بد، بوی تعفن و لجن یکی از مشکلاتی است که در صورت گرفتگی لوله های فاضلاب در ساختمان به وجود می آید. به همین دلیل ما تصمیم گرفته‌ایم تا در این مقاله روش های جلوگیری از گرفتگی لوله را برای شما توضیح دهیم. برای پیشگیری از گرفتگی لوله های فاضلاب منزل روش های زیادی وجود دارد، که با رعایت کردن مداوم و همیشگی آنها خیلی کم اتفاق می‌افتد که لوله های فاضلاب در منزل شما دچار گرفتگی شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر و کاربردی با تاسیسات دنا همراه باشید تا را ه و روش های لازم برای جلوگیری از گرفتگی لوله ها در منزل در اختیار شما قرار گیرد . تا با رعایت کردن این نکات دچار هزینه‌های زیاد و مشکلاتی مثل خرابی نشوید.
راه های پیشگیری از گرفتگی لوله های فاضلاب
پیشگیری از گرفتگی لوله فاضلاب در منزل کار بسیار راحت و بدون دردسر و مهمتر از همه بدون هزینه می باشد و همه می توانند از گرفتگی لوله جلوگیری کنند فقط کافی است که با تکرار مداوم این اقدامات، تمام افراد داخل منزل به آنها عادت کنند. تا هیچ موقع لوله های فاضلاب در منزل دچار گرفتگی نشوند به همین دلیل ما در ادامه قصد داریم که به بعضی از این نکات اشاره مختصری داشته باشیم تا شما کاربران عزیز با مطالعه این مطالب راه های پیشگیری از گرفتگی لوله فاضلاب را مطالعه کرده و حتما داخل منزل این موارد را رعایت کنید. لازم به ذکر است که خرده های غذا و تفاله های چای، دانه های برنج و ماکارونی به مرور زمان باعث گرفتگی لوله های فاضلاب منزل می شود به همین دلیل باید برای ورودی سینک ظرفشویی صافی گذاشته تا تمام ریزه های غذا را بگیرد یا اینکه بعد از هربار صاف کردن برنج یکی دو کتری آب جوش داخل سینک ظرفشویی ریخته تا آب برنج و ماکارونی باعث گرفتگی راه فاضلاب نشود.
روش های جلوگیری از گرفتگی لوله های آشپزخانه
همانطور که می دانید یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر خانه که نقش بسیار مهمی در گرفتگی لوله های فاضلاب و در نتیجه بوی بد آن را ایجاد می‌کند سینک ظرفشویی می باشد. چون معمولاً در زمان شستشوی ظروف باقیمانده مواد غذایی و روغن داخل سینک ریخته و به مرور زمان روی هم انباشته شده رسوب کرده و باعث گرفتگی لوله های فاضلاب حیاط می شود. یکی از روش های جلوگیری از گرفتگی لوله ها این است که قبل از اینکه ظروف را داخل سینک گذاشته تمام آنها از خرده های برنج و نان و مواد غذایی پاک کنیم تا خورده های غذا ها داخل سینک نریزد. یا همان طور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم می‌توان هر چند مدت یکبار چند لیتر آب جوش داخل سینک ریخته تا رسوباتی که از آب برنج و ماکارونی روی هم جمع شده را پاک کند. در نتیجه همیشه سعی کنید برای پیشگیری از گرفتگی لوله ها که امری بسیار مهم و ضروری می باشد به تمام نکات ریز توجه کافی و لازم را داشته باشید.
پیشگیری از گرفتگی لوله های حمام
لازم به ذکر است که مسائل پیش پا افتاده و نکات بسیار ریز مثل موهایی که در حمام شانه کرده و داخل فاضلاب ریخته می‌شوند خرده غذا های که داخل سینک آشپزخانه موقع ظرف شستن از دست شما ممکن است در برود و تمام این موارد جزو نکات اساسی و در ضمن پیش پا افتاده است که برای جلوگیری از گرفتگی لوله ها در منزل رعایت شود. همانطور که گفتیم یکی از عواملی که باعث گرفتگی لوله فاضلاب داخل منازل می‌شود ریختن مو، صابون و تیغ در داخل فاضلاب حمام است به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که برای جلوگیری از ورود این مواد به داخل فاضلاب یک توری روی کفشور حمام قرار دهبد. تا از ورود هرگونه وسیله‌ای داخل آن جلوگیری شود این کار باعث می‌شود که بعد از هر بار حمام موها و ریز های صابون روی توری جمع شده و شما آنها را جمع آوری کرده و به درون سطل زباله بیندازید این کار بسیار ساده از گرفتگی لوله ها داخل ساختمان جلوگیری می کند.
جلوگیری از گرفتگی لوله توالت
یکی دیگر از روشهای جلوگیری از گرفتگی لوله های فاضلاب سرویس بهداشتی و حمام قرار دادن توری های پلاستیکی بر روی کفشور و استفاده از سطل زباله برای ریختن آشغال در آن مانع از ورود اشیای بزرگی چون در شامپو، صابون، دستمال توالت و مو به داخل لوله های فاضلاب شویم. با این کار خود از گرفتگی لوله های فاضلاب جلوگیری کنیم.یکی دیگر از روشهای پیشگیری از گرفتگی لوله های فاضلاب استفاده از لوله هایی با جنس مرغوب و با کیفیت جهت استفاده در لوله کشی ساختمان مانع از گرفتگی لوله های حمام و سرویس بهداشتی شویم. در صورت گرفتگی لوله های فاضلاب از شرکتهای خدمات لوله‌ بازکنی اصفهان معتبر و مجاز زیر نظر اتحادیه برای بازکردن لوله‌ها استفاده کنیم که این مجموعه ها با بکارگیری نیروهای متخصص و باتجربه در زمینه لوله بازکنی با کمک وسایل و تجهیزات مناسب مانند دستگاه تراکم هوا ، لوله های فنر، پمپ فشار آب اقدام به باز کردن لوله های گرفته شده میکنند و مانع از بروز مشکلات فراوانی چون شکستگی و ترک خوردگی لوله می شوند. و همچنین صرفه جویی در هزینه را دربرمی گیرند و هزینه ها مطابق با نرخ اتحادیه لوله بازکنی اصفهان می باشند.
روش باز کردن گرفتگی ها در لوله فاضلاب
گرفتگی لوله فاضلاب در هر خانه ای رخ می‌دهد با عدم رعایت نکات ساده مشکلات فراوانی را برای ساختمان ایجاد می‌کند. و هزینه های سنگینی را برای صاحب خانه به بار می‌آورد. گرفتگی لوله‌های ساختمان باعث جمع شدن آب، ایجاد بوی نامطبوع در ساختمان می شود. شما به راحتی می توانید جلوگیری از گرفتگی لوله را در منزل انجام دهید.
نکات مهم و اساسی در رابطه با جلوگیری از گرفتگی لوله فاضلاب منزل
گرفتگی لوله ها یکی از مشکلاتی می باشد که به دلیل فرسودگی و عمر طولانی لوله ها ی ساختمان و غیره با آن روبرو می شویم. برای جلوگیری از گرفتگی لوله ها از انواع روشهای متنوع و بر اساس نوع لوله و اشیای گیر کرده در داخل لوله ها بهترین گزینه را انتخاب کرده و اقدام به باز کردن لوله ها ی ساختمان می کنیم. بهترین گزینه ها برای باز کردن لوله ها عبارتند از:

استفاده از آب جوش : آب جوش از قدرت بالایی برخوردار می‌باشد بنابراین با ریختن دو هفته ای یک آب جوش در داخل سینک ظرفشویی مواد غذایی و چربی های انباشته شده در لوله ها را ازبین برده و با این اقدام مانع از گرفتگی لوله های این بخش از ساختمان شویم.
استفاده از نوشابه گازدار : به دلیل برخورداری از قدرت کم فقط برای باز کردن لوله های سینک ظرفشویی استفاده می کنیم.
استفاده از مواد شوینده : جهت باز کردن لوله‌های سرویس بهداشتی
استفاده از محلول سرکه و نمک
با کمک جاروبرقی
باز کردن و تمیز نمودن سیفون ظرفشویی از وجود مواد غذایی و غیره
استفاده از جوهرنمک
با استفاده از سیخ فلزی جوجه کباب

قبل از انجام تمام این کارها به فکر پیشگیری از گرفتگی لوله ها در ساختمان خود باشید.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۴۱:۱۵ توسط:نویسنده روز از نو موضوع: نظرات (0)