روز از نو روز از نو .

روز از نو

راه هاي جلوگيري از گرفتگي لوله هاي آب و فاضلاب منزل

گرفتگي لوله فاضلاب ها در يك ساختمان يكي از مشكلات اساسي است كه در صورت رعايت نكردن بعضي نكات ساده و پيش پا افتاده باعث به وجود آمدن مشكلات و همچنين خسارت‌ها و خرابي هاي زيادي به ساختمان مي شود. به همين دليل بايد قبل از اينكه اين اتفاقات به وجود آيد پيشگيري از گرفتگي لوله را مد نظر داشته باشيد. مثلاً جمع شدن آب و بوي بد، بوي تعفن و لجن يكي از مشكلاتي است كه در صورت گرفتگي لوله هاي فاضلاب در ساختمان به وجود مي آيد. به همين دليل ما تصميم گرفته‌ايم تا در اين مقاله روش هاي جلوگيري از گرفتگي لوله را براي شما توضيح دهيم. براي پيشگيري از گرفتگي لوله هاي فاضلاب منزل روش هاي زيادي وجود دارد، كه با رعايت كردن مداوم و هميشگي آنها خيلي كم اتفاق مي‌افتد كه لوله هاي فاضلاب در منزل شما دچار گرفتگي شوند. براي كسب اطلاعات بيشتر و كاربردي با تاسيسات دنا همراه باشيد تا را ه و روش هاي لازم براي جلوگيري از گرفتگي لوله ها در منزل در اختيار شما قرار گيرد . تا با رعايت كردن اين نكات دچار هزينه‌هاي زياد و مشكلاتي مثل خرابي نشويد.
راه هاي پيشگيري از گرفتگي لوله هاي فاضلاب
پيشگيري از گرفتگي لوله فاضلاب در منزل كار بسيار راحت و بدون دردسر و مهمتر از همه بدون هزينه مي باشد و همه مي توانند از گرفتگي لوله جلوگيري كنند فقط كافي است كه با تكرار مداوم اين اقدامات، تمام افراد داخل منزل به آنها عادت كنند. تا هيچ موقع لوله هاي فاضلاب در منزل دچار گرفتگي نشوند به همين دليل ما در ادامه قصد داريم كه به بعضي از اين نكات اشاره مختصري داشته باشيم تا شما كاربران عزيز با مطالعه اين مطالب راه هاي پيشگيري از گرفتگي لوله فاضلاب را مطالعه كرده و حتما داخل منزل اين موارد را رعايت كنيد. لازم به ذكر است كه خرده هاي غذا و تفاله هاي چاي، دانه هاي برنج و ماكاروني به مرور زمان باعث گرفتگي لوله هاي فاضلاب منزل مي شود به همين دليل بايد براي ورودي سينك ظرفشويي صافي گذاشته تا تمام ريزه هاي غذا را بگيرد يا اينكه بعد از هربار صاف كردن برنج يكي دو كتري آب جوش داخل سينك ظرفشويي ريخته تا آب برنج و ماكاروني باعث گرفتگي راه فاضلاب نشود.
روش هاي جلوگيري از گرفتگي لوله هاي آشپزخانه
همانطور كه مي دانيد يكي از مهم‌ترين قسمت‌هاي هر خانه كه نقش بسيار مهمي در گرفتگي لوله هاي فاضلاب و در نتيجه بوي بد آن را ايجاد مي‌كند سينك ظرفشويي مي باشد. چون معمولاً در زمان شستشوي ظروف باقيمانده مواد غذايي و روغن داخل سينك ريخته و به مرور زمان روي هم انباشته شده رسوب كرده و باعث گرفتگي لوله هاي فاضلاب حياط مي شود. يكي از روش هاي جلوگيري از گرفتگي لوله ها اين است كه قبل از اينكه ظروف را داخل سينك گذاشته تمام آنها از خرده هاي برنج و نان و مواد غذايي پاك كنيم تا خورده هاي غذا ها داخل سينك نريزد. يا همان طور كه در بالا نيز به آن اشاره كرديم مي‌توان هر چند مدت يكبار چند ليتر آب جوش داخل سينك ريخته تا رسوباتي كه از آب برنج و ماكاروني روي هم جمع شده را پاك كند. در نتيجه هميشه سعي كنيد براي پيشگيري از گرفتگي لوله ها كه امري بسيار مهم و ضروري مي باشد به تمام نكات ريز توجه كافي و لازم را داشته باشيد.
پيشگيري از گرفتگي لوله هاي حمام
لازم به ذكر است كه مسائل پيش پا افتاده و نكات بسيار ريز مثل موهايي كه در حمام شانه كرده و داخل فاضلاب ريخته مي‌شوند خرده غذا هاي كه داخل سينك آشپزخانه موقع ظرف شستن از دست شما ممكن است در برود و تمام اين موارد جزو نكات اساسي و در ضمن پيش پا افتاده است كه براي جلوگيري از گرفتگي لوله ها در منزل رعايت شود. همانطور كه گفتيم يكي از عواملي كه باعث گرفتگي لوله فاضلاب داخل منازل مي‌شود ريختن مو، صابون و تيغ در داخل فاضلاب حمام است به همين دليل پيشنهاد مي كنيم كه براي جلوگيري از ورود اين مواد به داخل فاضلاب يك توري روي كفشور حمام قرار دهبد. تا از ورود هرگونه وسيله‌اي داخل آن جلوگيري شود اين كار باعث مي‌شود كه بعد از هر بار حمام موها و ريز هاي صابون روي توري جمع شده و شما آنها را جمع آوري كرده و به درون سطل زباله بيندازيد اين كار بسيار ساده از گرفتگي لوله ها داخل ساختمان جلوگيري مي كند.
جلوگيري از گرفتگي لوله توالت
يكي ديگر از روشهاي جلوگيري از گرفتگي لوله هاي فاضلاب سرويس بهداشتي و حمام قرار دادن توري هاي پلاستيكي بر روي كفشور و استفاده از سطل زباله براي ريختن آشغال در آن مانع از ورود اشياي بزرگي چون در شامپو، صابون، دستمال توالت و مو به داخل لوله هاي فاضلاب شويم. با اين كار خود از گرفتگي لوله هاي فاضلاب جلوگيري كنيم.يكي ديگر از روشهاي پيشگيري از گرفتگي لوله هاي فاضلاب استفاده از لوله هايي با جنس مرغوب و با كيفيت جهت استفاده در لوله كشي ساختمان مانع از گرفتگي لوله هاي حمام و سرويس بهداشتي شويم. در صورت گرفتگي لوله هاي فاضلاب از شركتهاي خدمات لوله‌ بازكني اصفهان معتبر و مجاز زير نظر اتحاديه براي بازكردن لوله‌ها استفاده كنيم كه اين مجموعه ها با بكارگيري نيروهاي متخصص و باتجربه در زمينه لوله بازكني با كمك وسايل و تجهيزات مناسب مانند دستگاه تراكم هوا ، لوله هاي فنر، پمپ فشار آب اقدام به باز كردن لوله هاي گرفته شده ميكنند و مانع از بروز مشكلات فراواني چون شكستگي و ترك خوردگي لوله مي شوند. و همچنين صرفه جويي در هزينه را دربرمي گيرند و هزينه ها مطابق با نرخ اتحاديه لوله بازكني اصفهان مي باشند.
روش باز كردن گرفتگي ها در لوله فاضلاب
گرفتگي لوله فاضلاب در هر خانه اي رخ مي‌دهد با عدم رعايت نكات ساده مشكلات فراواني را براي ساختمان ايجاد مي‌كند. و هزينه هاي سنگيني را براي صاحب خانه به بار مي‌آورد. گرفتگي لوله‌هاي ساختمان باعث جمع شدن آب، ايجاد بوي نامطبوع در ساختمان مي شود. شما به راحتي مي توانيد جلوگيري از گرفتگي لوله را در منزل انجام دهيد.
نكات مهم و اساسي در رابطه با جلوگيري از گرفتگي لوله فاضلاب منزل
گرفتگي لوله ها يكي از مشكلاتي مي باشد كه به دليل فرسودگي و عمر طولاني لوله ها ي ساختمان و غيره با آن روبرو مي شويم. براي جلوگيري از گرفتگي لوله ها از انواع روشهاي متنوع و بر اساس نوع لوله و اشياي گير كرده در داخل لوله ها بهترين گزينه را انتخاب كرده و اقدام به باز كردن لوله ها ي ساختمان مي كنيم. بهترين گزينه ها براي باز كردن لوله ها عبارتند از:

استفاده از آب جوش : آب جوش از قدرت بالايي برخوردار مي‌باشد بنابراين با ريختن دو هفته اي يك آب جوش در داخل سينك ظرفشويي مواد غذايي و چربي هاي انباشته شده در لوله ها را ازبين برده و با اين اقدام مانع از گرفتگي لوله هاي اين بخش از ساختمان شويم.
استفاده از نوشابه گازدار : به دليل برخورداري از قدرت كم فقط براي باز كردن لوله هاي سينك ظرفشويي استفاده مي كنيم.
استفاده از مواد شوينده : جهت باز كردن لوله‌هاي سرويس بهداشتي
استفاده از محلول سركه و نمك
با كمك جاروبرقي
باز كردن و تميز نمودن سيفون ظرفشويي از وجود مواد غذايي و غيره
استفاده از جوهرنمك
با استفاده از سيخ فلزي جوجه كباب

قبل از انجام تمام اين كارها به فكر پيشگيري از گرفتگي لوله ها در ساختمان خود باشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۴۱:۱۵ توسط:نويسنده روز از نو موضوع: نظرات (0)